• Foto: Martin Sundström

  • Foto: Martin Sundström

  • Foto: Martin Sundström

  • Foto: Jan Bengtsson

  • Foto: Jan Bengtsson

Guldäggets 34:e upplaga blev AAD:s första.

En spännande början.

Uppdraget från Sveriges Reklamförbund (numer Sveriges Kommunikationsbyråer) att göra Guldäggspaket för den 34:e upplagan av Guldäggstävlingen innebar startskottet för AAD. Just det året var lite speciellt, det var nämligen första året som Guldäggsboken inte ingick i medlemsavgiften till Reklamförbundet så en del av uppdraget var att marknadsföra den via annonser. En lite udda sak som också ingick i vårt uppdrag var att skola in Reklamförbundets första in-house originaltecknare.

Ett fint kvitto på hur Reklamförbundet tyckt att vi skött oss fick vi när de bad oss att även göra allt material inför Guldäggets 35:e upplaga (reglerna sa att man inte fick göra Guldäggsboken två år i rad men att göra material inför var inte reglerat).

Vad vi hjälpte till med.

Projektledning och form till alla delar i Guldäggspaketet, dvs. bok, VHS, CD, kassett, m.m. samt idé, text och form till annonser. Och som sagt även att skola in en originaltecknare.